[SEO] Techniki nieetyczne w pozycjonowaniu stron internetowych

Zobacz komentarze

Podziel się

SEO - nieetyczne technikiWiemy jak ważna jest dla naszej strony optymalizacja pod kątem SEO. Poza działaniami jakie powinniśmy powziąć, aby nasza strona była lepiej widziana w Internecie, musimy wystrzegać się nieetycznych oraz zakazanych technik sztucznego podbijania rankingu naszej witryny.

Poniższa lista zawiera zestawienie technik, które są traktowane jako nieetyczne i zaprzeczające idei dostarczania użytkownikom w wynikach zapytań adekwatnych informacji i o wysokiej jakości.

Wykorzystywanie poniższych technik w obrębie serwisu może przyczynić się do jego trwałego usunięcia z bazy danych wyszukiwarki lub katalogu przestrzegającego poniższych wytycznych.

  • Umyślne tworzenie struktur składniowych kodu HTML wbrew specyfikacji języka hipertekstowego, dostępnej pod adresem http://www.w3.org/, w celu podniesienia wartości strony w mechanizmach wyszukiwawczych (np. nadmierne, nieuzasadnione wykorzystanie znaczników ‹h1›‹/h1›).
  • Niewłaściwe wykorzystanie słów kluczowych, w tym:
    • a. Nadmierne umieszczanie ich w treści serwisu, nie znajdujące logicznego uzasadnienia (np. nielogiczne akapity tekstu, wypunktowanie słów, sztuczne zawyżanie ilości słów);
    • b. Umieszczanie ich w meta tagach niezgodnie z ich przeznaczeniem lub tworzenie własnych meta tagów do tego celu;
    • c. Umieszczanie ich w opracowanych w tym celu komentarzach i innych fragmentach kodu, które są przez cały czas niewidoczne dla wszystkich użytkowników odwiedzających stronę (np. ukryte warstwy, tekst w kolorze tła);
    • d. Wykorzystywanie słów kluczowych nieadekwatnych do zawartości merytorycznej witryny, naruszających dobre imię i prywatność osób fizycznych oraz nazw firm, organizacji i znaków handlowych nie dotyczących witryny, a w przypadku znaków chronionych – wykorzystywanie ich wbrew woli właściciela;
  • Rejestracja w wyszukiwarkach i katalogach:
    • a. stron o identycznej lub prawie identycznej treści pod kilkoma różnymi adresami internetowymi (domenami);
    • b. z modyfikacją nazwy serwisu nie mającej odzwierciedlenia w zawartości merytorycznej witryny, a mającą na celu jedynie uzyskanie lepszej pozycji na liście (np. tytułowanie postaci „ABC ...”, „123 ...”);
    • c. c.z wykorzystaniem nieprawdziwych, nie odpowiadających zawartości merytorycznej witryny informacji (zbyt długie lub nieprawdziwe opisy, podawanie nieistniejących adresów email w formularzach rejestracyjnych, brak zgodności strony z kategorią tematyczną i wersją językową katalogu);
  • Prezentowanie innego kodu źródłowego strony robotom wyszukiwarek i użytkownikom – w szczególności redaktorom katalogów na czas rejestracji wpisu – do osiągnięcia wyższych pozycji („cloaking”).
  • Opracowanie zoptymalizowanych stron internetowych przeznaczonych wyłącznie dla robotów, na których następuje natychmiastowe przekierowanie na docelową stronę serwisu („doorway pages”).
  • Przywłaszczenie całości lub części chronionego lub zoptymalizowanego kodu HTML z innych witryn internetowych.
  • Powielanie kodu HTML własnego serwisu i tworzenie stron nie niosących ze sobą wartości dodanej dla odwiedzających je użytkowników, a w szczególności:
    • a. tworzenie stron zawierających specjalnie spreparowany tekst tworzący pewne logiczne fragmenty ze zwrotami spamowymi („weaving”, „dilution”, „phrase stitching”);
    • b. tworzenie stron zawierających specjalnie spreparowany tekst składający się z niepowiązanych między sobą logicznie wyrażeń i treści spamowych („dumping”);
    • c. tworzenie stron zawierających tylko i wyłącznie odnośniki do innych stron;
    • d. tworzenie stron wyświetlających tylko i wyłącznie inne strony w ramce/ramkach;
    • e. tworzenie poddomen dla sekcji serwisu, które nie posiadają odrębnych, kluczowych funkcjonalności lub nie stanowią bogatego i unikalnego pod względem merytorycznym źródła informacji;
  • Tworzenie serwisów i stron internetowych zawierających odnośniki do danego serwisu w celu zwiększenia ich ilości (zwiększenie wartości parametru "link popularity") i poprawienia pozycji serwisu w rankingach systemów wyszukiwawczych.

WEBprojektant.pl na YouTube!

Kanał WEBprojektant.pl na YouTubeMam przyjemność ogłosić, że działa nasz kanał na Yotube - WEBprojektant.pl - poradnik webmastera, gdzie możecie znaleźć nasze video tutoriale.

Może nie jest tam jeszcze porażająca ilość poradników dla webmasterów, ale postaram się aktualizować kanał w miarę możliwości. Proszę Was o tematykę jaką chcecie, aby poruszyć w kolejnych tutorialach. Łatwiej mi będzie wybrać na czym się skoncentrować.

Może się przydać

Top 3 webmaster

Nasze statystyki

Użytkowników:
130
Artykułów:
224
Odsłon artykułów:
3279887