Skracanie ścieżki płatności - standard XXI wieku

Korzystanie z oferty sklepów internetowych staje się coraz przystępniejsze. Robienie zakupów w sieci można określić standardem XXI wieku. W Internecie możemy kupić praktycznie wszystko. Właściciele e-sklepów starają się przyciągnąć do siebie klientów na wszelkie sposoby. Konkurencja jest bardzo duża, a e-handel powoli zastępuje dotychczasowy model kupowania. 

Klienci sklepów internetowych cenią sobie wygodę i szybkość. Wpływa na to między innymi sposób realizowania płatności. Z robieniem zakupów w sieci wiąże się konieczność przeprowadzania tak zwanych płatności elektronicznych. Należą do nich przede wszystkim szybkie płatności elektroniczne Pay-By-Link oraz płatności kartą (w wersji klasycznej, czyli za pośrednictwem karty płatniczej dostarczonej nam przez bank, oraz w wersji nowocześniejszej z użyciem portfela elektronicznego). Wygoda klientów jest niezwykle ważna, ponieważ często to ona decyduje o tym, czy wrócą jeszcze raz do zakupów w danym sklepie. Dlatego właścicielom e-sklepów zależy na tym, by zapewnić klientom jak największy komfort kupowania.

Komfort korzystania z e-sklepu wiąże się między innymi ze sposobem, w jaki odbywa się proces płatności. Każdorazowe wypełnianie formularzy zapłaty jest bardzo czasochłonne – zwłaszcza, jeśli jest się częstym klientem sklepów internetowych. Dlatego sprzedawcy coraz częściej decydują się na implementację dodatków optymalizujących płatności. Odbywa się to w obrębie tak zwanego skracania ścieżek płatności. Na czym ono polega?

Celem skracania ścieżki płatności jest osiągnięcie takiego efektu, by klient był w stanie zapłacić za towar w jak najmniejszej ilości kroków. Sprzedawcom zależy, by klienci mogli sfinalizować transakcję jak najszybciej i w jak najmniejszej ilości kroków, ponieważ zmniejszy się dzięki temu ilość tak zwanych porzuconych koszyków (czyli sytuacji, gdy klient rozmyśli się i zrezygnuje w trakcie robienia zakupów).

W optymalizacji systemu płatności może pomóc na przykład zastosowanie modelu white label. Model white label ułatwia właścicielom e-sklepów przeprowadzenie integracji niezbędnych narzędzi. Poprzez użycie modelu white label sprzedający udostępnia kupującym możliwość samodzielnego wyboru kanału płatności bezpośrednio na stronie sklepu internetowego. Natychmiast po dokonaniu wyboru, użytkownik zostaje automatycznie przekierowany do formularza płatności kartą lub do aplikacji bankowości elektronicznej banku, z którego korzysta. Klient musi jedynie podać kilka podstawowych danych, po czym cała transakcja przebiega już automatycznie. Nie trzeba wypełniać żadnych dodatkowych formularzy ani tracić czasu na weryfikację poprawności wpisanych danych – system robi to wszystko za nas.

Model white label znacznie skraca czas poświęcany na realizację płatności w Internecie. Ma to znaczny wpływ na pozytywne opinie kupujących, którzy doceniają nowoczesne i szybkie sposoby płacenia za zakupy w sieci. Zadowolenie klienta z komfortowo zrealizowanej transakcji często oznacza chęć powtórnego skorzystania z oferty sklepu. Od strony sprzedawcy jest to zatem czysty zysk.

Na stronie e-sklepu można również osadzić siatkę wyboru sposobu płatności. Taka implementacja jest możliwa dzięki użyciu funkcji o nazwie widget. Korzystanie z tej funkcjonalności umożliwia na przykład firma Dotpay. Wprowadzenie funkcji jest bardzo proste. Pierwszym krokiem jest pobranie gotowego kodu widgetu, a następnie wstawienie go w odpowiednim miejscu (w podsumowaniu zamówienia lub w formularzu przekierowania do płatności kartą).

 

O serwisie

Często kupujesz w Internecie? Na naszej stronie znajdziesz porady dotyczące najlepszych sposobów płatności oraz bezpieczeństwa transakcji online. 

Kontakt

802 547 587

kontakt@webprojektant.pl

Galeria