Obsługa sklepu za pomocą Magento

Sklepy i serwisy internetowe muszą sprostać pędzącemu rynkowi e-Commerce, tak by ich klienci mogli w szybki, prosty, a przede wszystkim bezpieczny sposób dokonywać tam transakcji. Zarządzanie takim transakcyjnym panelem może być łatwe i przyjemne, wystarczy związać się z odpowiednim pośrednikiem (np. Dotpay), który dostarczy funkcjonalności i szereg metod, a następnie skorzystać z odpowiedniego oprogramowania.
Czasami pośrednik sam dostarcza odpowiednich narzędzi, czasami chcemy mieć trochę większą kontrolę sami. W takich przypadkach warto skorzystać z Magento, gdyż jest to program oparty o politykę Open-Source jest zatem darmowy.

O programie
Magento doczekał się ostatnimi czasy kontynuacji w postaci Magento II. Obie wtyczki są wciąż dostępne, a ich kod jest zawsze udostępniony do edycji dla osób, które mają na swoich usługach informatyka lub sami trudnią się programowaniem. 
Pozwala to na dużą elastyczność stosowanych rozwiązań, jak również na samodzielną kreację panelu. Opcja jest cięższa do zastosowania niż predefiniowane wtyczki, natomiast w konsekwencji całkowitej otwartości pozwalają na edycję na poziomie podstaw oprogramowania.

Możliwości
Najważniejszym jest jednak wbudowana funkcjonalność, gdyż gdybyśmy mieli czas i umiejętności zaprogramować je sobie sami, nie musielibyśmy korzystać z gotowych rozwiązań. Magento nie bez powodu jest jednym z najczęściej stosowanych rozwiązań. Oferuje on swoim użytkownikom kompleksowe narzędzie w prostej formie. Do jego funkcjonalności należą:

a) Panel sprzedaży – podstawa oprogramowania. Pozwala na samą obsługę płatności klienta. Warto dodać iż Magento jest kompatybilne z bardzo wieloma metodami płatności od nowoczesnych po najprostsze

b) Konta klientów – Magento jest w stanie prowadzić swoją oddzielną bazę danych na klientów sklepu. W ten sposób nasi konsumenci mogą zostawić część danych w sklepie, możemy prowadzić odpowiednie programy lojalnościowe i oferować klientom monitoring statusu ich transakcji. Pozwala ponadto na nadawanie specjalnych uprawnień kontom pracowniczym.

c) Koordynacja transakcji – software można zsynchronizować z poczynaniami pracowników. Mogą oni z poziomu oprogramowania zarządzać poszczególnymi zamówieniami. Ponadto istnieje możliwość synchronizacji z firmowym systemem. Opcji służy przykładowo nadawaniu odpowiednich statusów zamówieniom, czy ich kontrolę.

d) Zarządzanie katalogiem – sprzężenie produktów i ich ilości z systemem. Pozwala na kontrolę stanu magazynu w czasie rzeczywistym, bez interakcji żywej osoby. Dane są aktualizowane i wyświetlane przy konkretnych produktach.

e) Zbieranie danych i generator raportów – w oparciu o poprzednie funkcje, można automatycznie gromadzić wybrane dane, ponadto dodając do tego funkcje pośrednika płatności (np. geolokalizacji) i generować na tej podstawie raporty, które mogą ulegać dalszej obróbce (przykładowo w pakietach biurowych). Funkcja przydatna zwłaszcza w większych korporacjach.

Podsumowując Magento pomimo swojej wstępnej toporności, typowej dla darmowego systemu może być bardzo dobrym narzędziem, które wystarczy w koordynacji sklepu czy serwisu internetowego. Bardziej wymagający użytkownicy lub właściciele większych serwisów koordynujących wielu dostawców powinni rozejrzeć się za autorskimi rozwiązaniami poszczególnych pośredników jak na przykład „Pasaż”.

 

O serwisie

Często kupujesz w Internecie? Na naszej stronie znajdziesz porady dotyczące najlepszych sposobów płatności oraz bezpieczeństwa transakcji online. 

Kontakt

802 547 587

kontakt@webprojektant.pl

Galeria